OPIS INWESTYCJI
Projekt budowy CENTRUM MEDYCZNEGO w Wieleniu wyszedł naprzeciw potrzebom lokalnego społeczeństwa oraz mieszkańców innych stron Polski odwiedzających tereny Puszczy Noteckiej, w której sercu leży Wieleń.
Projekt założył budowę i wyposażenie kompleksu medycznego z własnymi miejscami parkingowymi, w skład którego weszły gabinety lekarskie, pracownia fizykoterapii i apteka. Całość dostosowana została do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Centrum zapewnia kompleksową usługę POZ (podstawowa opieka zdrowotna) na najwyższym poziomie. Pacjenci mają możliwość skorzystania z nowoczesnych technologii medycznych - urządzeń, procedur diagnostycznych, organizacji systemu, programów profilaktycznych szeroko wykraczających poza kompetencje lekarza rodzinnego.
Dotychczasowa baza lokalowa uniemożliwiała wprowadzanie i stosowanie innowacyjnych rozwiązań. Nie stwarzała warunków do inwestowania i rozwoju. Nie nadążała za coraz to większymi potrzebami i oczekiwaniami społeczeństwa.
Plan Rozwoju Lokalnego miasta i gminy Wieleń na lata 2005-2013 nie przewiduje żadnych inwestycji w infrastrukturę medyczną.
Teren, na którym wybudowano CENTRUM MEDYCZNE, to obszar nowopowstającego osiedla domów jednorodzinnych oddalonego od obecnie funkcjonujących przychodni lekarskich o 1500m i 4000m.
Pomysł stworzenia Centrum Medycznego narodził się po przeprowadzeniu analizy potrzeb. Zdefiniowano objawy, postawiono diagnozę, określono cel i zaplanowano działania.
OBJAWY
DIAGNOZA
- istniejące apteki skupione w jednym miejscu
- odległość aptek od przychodni około 2 km
- brak parkingów przy aptekach
CEL
Porównanie funkcjonowania poprzedniej Praktyki Lekarza Rodzinnego z obecną
Jak było ? |
Jak jest ? |
- Baza lokalowa ograniczona, nie spełniała wymogów unijnych, własność gminy, niepewna sytuacja lokalowa, brak możliwości inwestowania i rozwoju |
- Baza lokalowa spełniająca wymagania pod względem fachowym i sanitarnym. |
- Pomieszczenia nie były dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. |
- Pomieszczenia w pełni dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. |
- Odległość od najbliższej apteki 2000m. |
- Apteka w kompleksie CENTRUM MEDYCZNEGO. |
- Utrudniony i ograniczony dostęp do usług rehabilitacji (dojazd do Trzcianki, Czarnkowa lub Krzyża Wlkp). |
- Gabinet rehabilitacji leczniczej w kompleksie CENTRUM MEDYCZNEGO. |
- Ograniczony dostęp do usług specjalistycznych – Ograniczenia lokalowe, brak sprzętu (konieczność dojazdu do Trzcianki, Czarnkowa, Piły, Poznania) |
- Dostępność do usług lekarzy specjalistów – stworzenie odpowiedniej bazy lokalowej i wyposażenie w nowoczesny sprzęt diagnostyczny. |
- Pobór materiału do badań laboratoryjnych 3 razy w tygodniu -korzystanie z usług laboratorium w Trzciance |
- Dzięki zastosowaniu analizatorów podstawowe badania biochemiczne krwi i moczu, oraz testy CRP i testy kardiologiczne na miejscu, codziennie. |
- Sprzęt diagnostyczny ograniczony (brak środków finansowych, ze względu na niepewną sytuację lokalową, mała motywacja do inwestowania i rozwoju konkurencyjności przedsiębiorstwa). |
- Nowoczesny sprzęt diagnostyczny, wykraczający poza wyposażenie praktyki lekarza rodzinnego, wpływający na konkurencyjność przedsiębiorstwa, umacniający jego pozycję na rynku usług medycznych. |
- Brak wykorzystania innowacyjnych rozwiązań w zakresie organizacji pracy (brak sieci komputerowej, prowadzenie dokumentacji papierowej). |
- Innowacyjne rozwiązania organizacyjne, usprawnienie pracy personelu, elektroniczna obsługa rejestracji, rozliczeń, archiwizacji danych. |
- Przedsiębiorstwo jednoosobowe |
- Stworzenie nowych miejsc pracy. |
Rezultat realizacji projektu
Zakup 60 środków trwałych
|
Zakup wartości niematerialnej i prawnej
Wprowadzenie 9 nowych usług
Kardiofon
Całodobowy system monitorowania, który jest szczególnie wskazany dla osób ze zdiagnozowanym problemem kardiologicznym lub zwiększonym ryzykiem chorób kardiologicznych. System jest dostępny z terenu całej Polski. System umożliwia przekaz pracy serca przez telefon!
Specjalistyczna kardiologiczna teleopieka dostępna 24 godziny na dobę. Pacjenci objęci systemem nadzoru mają możliwość przesłania badania EKG przez telefon stacjonarny i komórkowy z dowolnego miejsca na świecie. W systemie telefonicznego nadzoru Kardiologicznego Kardiofon dyżurują lekarze mający doświadczenie pracy w oddziałach kardiologicznych oraz intensywnej opieki kardiologicznej.
Wzrost zatrudnienia o 2 etaty
Pomoc medyczną można uzyskać pod numerem telefonu 999 lub 112